Nerina blogja

Élményeim a könyvek világából

10 dolog, amit ne mondj egy szerkesztőnek

szerkeszto_meme.jpg

A szerkesztőkről úgy tartják, hogy birkatürelmük van, elvégre rövid időn belül képesek több száz oldalt végigolvasni – még akkor is, ha az a szöveg nem tartozik az érdeklődési körükbe. Meg persze némi pszichológusi véna sem árt, mert van úgy, hogy a szerző foggal-körömmel ragaszkodik olyasmihez is, ami szerkesztői szempontból vitatható. Az alábbi lista néhány – utólag persze vicces – helyzetet vázol fel, amelyek a leghidegvérűbb szerkesztő kedélyeit is felborzolhatják :)

 

  1. „Tudom, hogy megbeszéltük, hogy húzzam ki ezt a részt, mert zavaros, de én visszaírtam, mert nekem annyira tetszik.”
  1. „Nem emlékszem, honnan van az idézet. Csak levettem egy könyvet a polcról… Oké, akkor átírom a saját szavaimmal. Az úgy jó?”
  1. „Szerintem a Honfoglalást nagy kezdőbetűvel kell írni, elvégre az egyszer volt a magyarság életében, és ezért tulajdonnév.”
  1. „Ebben a mondatban egyáltalán nincs képzavar. Nem tehetek róla, hogy nem érted az írói nyelvezetemet.”
  1. „Tudom, mi van a helyesírási szabályzatban, megnéztem, nekem is megvan otthon. Mi, hogy 2015-ben kijött az újabb? Komolyan?”
  1. „Én fordítottam az idézetet, tehát a saját munkám. Miért kéne forrást megadni?”
  1. „Nem értem, miért mondod, hogy nem kell annyi idegen szó egy ismeretterjesztő műbe. Amit nem tud az olvasó, majd utánanéz, addig is tanul valami újat.”
  1. „Még javítottam egy kicsit a Word-fájlban. Ja, hogy már leadtad a tördelőnek? Nem baj, megoldjátok.”
  1. „Megnéztem a papíron küldött anyagot, minden jelölt javítással egyetértek. Hogy küldjem vissza, mert még nem javítottátok ki? Ööö, sajnos kidobtam, azt hittem, már nem kell…”
  1. „Még megkértem a tördelőt, hogy javítson ki valamit a borítón nyomdába adás előtt. Csak egy apróság volt, nem akartalak zavarni vele.”

A bejegyzés trackback címe:

https://nerina.blog.hu/api/trackback/id/tr518042730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nerina blogja

Könyvélményekről és egyéb könyves témákról egy szerkesztő-korrektor tollából. (Ha felvennéd velem a kapcsolatot, itt megteheted.)

A borítókép Ylanite Koppens munkája a Pexels.com-ról.

Mostanában olvasom

süti beállítások módosítása